Powered by Blogger.
RSS

kosong by Najwa Latif

Assalamualaikum .

*on lappy layan comments kawan kawan aku yang sangat best, even sangat merepek! tapi mereka hidupkan mood aku nak update blog - terima kasih  amer, wan, riri, fairus and najib #blackberry torch please hihi *

sebenarnya baru balik dari lepak dengan family dekat putrajaya. ada karnival wau kalau tak silap aku lah. so memang penat gila. faham faham sahaja lah kan kalau putrajaya. rugi kalau datang putrajaya kalau tak round satu putrajaya tu. ambik gambar tu pasti. tapi biar nampak keindahan putrajaya dengan mata kepala sendiri kan.

hmm. bukan nak cerita pasal putrajaya actually, nak cerita tentang masa aku on the way nak balik tu. ada satu lagu baru dari Najwa Latif - Kosong . okey okey kita lupakan pada irama segala bagai. kita on fokus dekat lirik dia. lirik dia very the awesome. memang terbaik dan penuh sindiran lirik lagu ni. bila aku dengar lagu ni.. satu benda je dalam kepala otak ni ' balik nak ungkaikan setiap bait lirik lagu ni' 

Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu

- kau tengok aku. yeah macam ada something yang buat kau rasa aku hebat dari kau. kau kawan aku. tapi kau jelous dengan aku sendiri

Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu

Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu...
- kau tipu aku weh. kau kata kau kenal aku too much. luar dalam aku kau kenal. dan kau cakap mereka kat luar sana tak kenal aku. tapi kau sedar tak yang kau pun sebenarnya sama je macam mereka. kau tak kenal aku kawan 

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan

Membuatku rasa...
Kosong...kosong...


Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan

Kau jadikan diriku...
- kau kutuk aku. kau maki aku. kau kritik aku very the best. sedangkan kau sendiri kata kau kawan mati aku. kau buat aku rasa kosong kosong *mengeluh*

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit

Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar....
*kini aku bangun dan aku buktikan yang aku tak mati dengan cacian kau! aku bangun aku berusaha mencapai bintang. dan aku akan buktikan pada kau kawan yang aku mampu melangkah dan buktikan siapa aku sebenarnya tanpa kehadiran kau kawan !


bytheway, aku sertakan video Najwa Latif - Kosong



sekian, selamat malam 
assalamualaikum

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS